TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

TD|MMA: Cro Cop beismerte, hogy növekedési hormonokat használt

2015.11.13. 14:39 td_interim

mcc.jpg 

Filipovic vállsérülését kezelte tiltott szerekkel.

venumxtdmgstorex770x363_2.png

Mirko Filipovic néhány nappal ezelőtt vonult vissza a versenyzéstől, sérüléseire hivatkozva. Tegnap a UFC doppingtesztelésért felelős partnere, az Amerikai Doppingellenes Ügynökség (USADA) közölte: Cro Cop „valószínűleg” doppingvétséget követett el, ezért – visszavonultában – ideiglenesen eltiltották. Az USADA részleteket nem közölt a vétségről, mint mondták, egy alkalmasabb időpontban nyújtanak majd több információt.

Cro Cop hivatalos oldalán közleményben reagált a fejleményekre, melyben beismeri, hogy növekedési hormonokat használt válla kezelésére, de ahhoz is ragaszkodik, hogy nem az USADA, hanem a sérülések miatt vonult vissza. A közlemény alapján ráadásul az USADA azért nem közöl további információkat, mert még nincs is mit: Filipovicot azért tiltották el, mert beismerte a hormonhasználatot az ügynökség és a UFC felé. Cro Cop teljes közleménye:

Ez visszavonulásom első napja, de máris megvannak az első problémáim.

 

Én lehetek az első harcos, akit visszavonulása után tiltanak el. Talán azt gondolják, jó lépés, ha olyan embert szankcionálnak, aki széles körben ismert. Mint tudjátok, a UFC együttműködik az USADA-val, egy doppingellenes ügynökséggel, immár ők felelnek az összes harcos teszteléséért.

 

Minden harcosnak kötelessége mindenkori hollétéről informálnia az USADA-t, ez kérdőívek kitöltésével történik. Mint minden bunyósnak, nekem is ki kellett ezeket töltenem, hogy tudják, hol vagyok, és hova kell jönniük, ha tesztelni akarnak.

 

Amikor elkezdődtek a vállproblémáim, az alap módszerek, mint a masszázs és a jegelés nem segítettek. Ekkor fordultam a vérplazmához, amit egyenesen a vállamba injekcióztak. Minden egyes vérplazma dózissal együtt egy kevés növekedési hormonkeveréket is magamhoz vettem, hogy felgyorsítsam a vállam gyógyulását.

 

A növekedési hormonok ott vannak a tiltott szerek listáján, ezt tudtam én is. De nem volt más lehetőségem megmenteni a vállam – legalábbis így gondoltam – mint keverni a vérplazmát a növekedési hormonokkal. Sajnos, mint kiderült, az egyetlen gyógymód a pihentetés. De egy kétségbeesett ember bármit megpróbálna.

 

Hat napnyi növekedési hormon- és plazmainjekciózás után az USADA eljött és tesztnek vetett alá. Adtam nekik vér- és vizeletmintát, és rögtön értesítettem a UFC-t a tesztről. Azt is elmondtam, hogy vérplazmát és növekedési hormonokat használtam, mert semmi más nem működött.

 

Minden áron akartam azt a meccset. Tudtam, ha nyolc hónapos kihagyás után nem küzdök, az nekem a véget jelenti. Nem engedhettem meg magamnak, hogy további öt vagy hat hónapot várjak a harccal.

 

A teszteredmények még meg sem érkeztek, és még abban sem vagyok biztos, hogy találnak valamit, mert csak néhány napig használtam a kezelést, hogy meggyógyítsam a vállam, és hogy bunyózhassak – ennyi. Most azért kaptam valamilyen eltiltást, mert én magam mondtam meg nekik, hogy kezelés alatt álltam, és mindennek tetejébe én léptem vissza a meccstől.

 

Azt már butaság is megemlíteni, hogy ez a hormon csak a testet gyógyítja, és hogy a dózist csak pár napig (10) lehet kimutatni. A meccsig tökéletesen kitisztultam volna.

 

Nem lettem tőle jobb és nem javította a teljesítményem, mint ahogy a tesztoszteron vagy az anabolikus szteroidok tennék, de hát ezek a szabályok. Még pénteken is azt mondtam nekik, hogy ne fújják le a mérkőzést, és hogy küzdeni akartam, mert olyan keményen megdolgoztam érte.

Azt mondtam, elmegyek az USADA-hoz, és elmesélem nekik, miről van szó, és hogy hajlandó vagyok magam rengeteg tesztnek alávetni a meccs előtt és után, és biztosítottam őket, hogy minden rendben is lesz a tesztekkel.

 

A mai napig öt külön alkalommal teszteltek a UFC-ben, utoljára a Gonzaga-meccs után, és minden egyes alkalommal tiszták voltak az eredményeim.

 

A szombati edzésem volt az utolsó, amit felkészülésként végeztem, ekkor lépte túl a vállam a saját határait. A hétfői MRI azt mutatta, hogy elszakadt benne egy izom és megsérültek az inak is, és az egész feltelt folyadékkal.

 

És ekkor törtem meg és hoztam meg a végső döntést.

 

Ezeknek a felszólításoknak és eltiltásoknak most már nincs értelme, de megértem a UFC-t. Csak magukat akarják megvédeni.

 

Most annak megy majd híre, hogy illegális szereket szedtem, vagy doppingoltam, vagy ilyesmi, de nem erről van szó. Így állunk most, és adja Isten, hogy ne legyen több baj belőle.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr648075934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása