TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

Rico Verhoeven – Megkoronázott herceg

2014.02.19. 17:14 td_axl

verhoeven1.jpg

Pár évvel ezelőtt csak a legelvakultabb K-1 rajongók ismerték a nevét, ma már jó páran a sportág első számú csillagának tartják. Persze ehhez az is kellett, hogy a Glory 11 tornáját megnyervén felüljön a nehézsúly trónjára, egy estén legyőzve Gökhan Sakit és Daniel Ghitát. A Groundandpound magazin készített exkluzív interjút a „Kick-box Hercegével”.

Gp – Csak pár hét telt el a megkoronázásod óta. Sikerült már felfognod, milyen magasságokba emelkedtél azon az estén?

Őszintén szólva, még ma is beleborzongok, ha belegondolok, hogy két kiváló harcost legyőzve sikerült megnyernem a Glory nehézsúlyú tornáját. Őrületes érzés, hiszen egy este alatt megváltozott az egész életem. Eddig csomó ember kritizált állandóan, hogy nem tudom kiütni az ellenfeleimet, és hogy rengeteg tanulnivalóm van még. Remélem, azon az estén bebizonyítottam, hogy készen állok rá, hogy a legmagasabb szinten harcoljak, és természetesen győzzek. Nem gondolnám, hogy már teljesen érett harcos vagyok. Ha meg kellene saccolnom, úgy 60-65%-át hoztam már ki a saját maximumomnak. Ökölvívás területén bőven van még mit fejlődnöm például.

Gp – Konkrétan tudnál rá példát mondani, mi változott meg az életedben a győzelmed óta?

Sok ember felismer az utcán, és akik eddig kételkedtek bennem, azok is elismerik, hogy helyem van a legjobb harcosok között. Persze sok rajongóm volt már korábban is, de szinte minden harcom után megkaptam a szokásos kritikákat, és persze, a sok jó tanácsot is. Néha olyanoktól is, akik még a ring közelében sem jártak soha. Ma már ezek az emberek odajönnek hozzám, és elmesélik, hogy mennyire tetszett nekik a teljesítményem azon az éjszakán. Ők, akik egy fikarcnyi esélyt sem adtak nekem Saki ellen. Tudom, hogy ő egy fantasztikus harcos, de nem egy igazi nehézsúlyú!

Gp – A döntőben viszont már egy igazi nehézsúlyúval, Daniel Ghitával néztél farkasszemet. Mi minden futott végig az agyadon, amikor felemelték mérkőzés végén a kezedet?

Hihetetlen, hogy 24 évesen valóra váltottam az álmomat. 6 éves korom óta arról álmodoztam, hogy világbajnok legyek. És azt az érzést is lehetetlen szavakba önteni, amikor egy este alatt úgy érzed, hogy minden ütés és rúgás a helyén van, fejben sem tud téged az ellenfél összezavarni, úgy megy minden, mint ahogy a nagy könyvben meg van írva, ahogy azt a sok ezer edzés alatt gyakoroltad. Nekem a kick-box nem csak az edzés alatt foglalja el a gondolataimat, állandóan csak erre tudok gondolni, csak erről tudok beszélni, sőt, még az álmaim is ekörül forognak. Megszállott vagyok!

verhoeven3.jpg

Gp – Visszatérve a fanyalgókra, sokan nem tartják igazi leütésnek a Saki ellenit. Mi is történt akkor?

Tényleg nem ütöttem le. Elsőnek megrúgtam, majd megütöttem a mellkasán, de csak a lendület vitte le a földre, nem volt igazi leütés. Egyből fel is állt, tudtam, hogy nincs megfogva, de a vezetőbíró döntését én nem bírálhatom felül. Amúgy szerencséje is volt, mert akár még egy pontot levonhattak volna tőle, amikor kakaskodott a számolásnál. Úgy gondolom, hogy az első és a harmadik menetet sikerült tisztán megnyernem, így nem igazán volt izgulnivalóm az eredményhirdetéskor. Bármikor szívesen harcolok ellene újra. Még egyszer mondom, nem tartom őt igazi nehézsúlyúnak, a támadásaim súlya túl sok neki.

verhoeven2.jpg

Gp – Tényleg van realitása mind a Saki, mind a Ghita elleni harcnak a visszavágójára. Kivel akarsz elsőnek, mint bajnok, összecsapni?

Nekem teljesen mindegy. Állítsanak fel ők egy sorrendet, sőt, akár jöhet más harcos is. Ha az ember a csúcsra ért, természetes, hogy mindenki őt akarja. És egy igazi uralkodó nem válogat a trónkövetelők között, mert azzal aláásná a saját tekintélyét. Állhat bárki a ringben velem szemben, én nem fogok köztük válogatni.

Gp – 24 évesen megvalósítottad az álmodat, mi motivál még ezek után? 

Oh, nagyon sok tervem van. Például jó lenne a kedvenc sportomat népszerűbbé tenni a tengerentúlon is. Az MMA-nak sikerült az amerikai piacot meghódítani, főleg a karizmatikus harcosainak köszönhetően. Miért is ne menne ez a Glory-nak? Akik ismernek, azok tudják jól, hogy a ringen kívül egy egyszerű huszonéves srác vagyok, aki elég jól beszél ahhoz angolul, hogy Amerikában is népszerűsíteni tudja a kick-boxot. A legnagyobb dicséret számomra, ha régi ismerőssel találkozván azt hallom, hogy te semmit sem változtál! A csúcson maradni hosszú távon csak szerényen és alázattal lehet. Élvezem a harcot, jól esik, ha közvetítik mérkőzéseimet a tévében, és ezáltal szórakoztatni tudom az embereket. Maradtam, aki voltam, és élvezem, amit csinálok. Mi lehet ennél fantasztikusabb?

Szalma Oszkár

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr215821415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása