TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

TD|MMA: Magyar siker az Egyesült Királyságban

2016.07.03. 14:37 td_Emree

13533273_1116928898364184_8343050633331216493_n.jpg

A székesfehérvári Albrecht Roland mesél arról, hogy milyen a bunyós élet kint az Egyesült Királyságban. 

Kérlek, mutatkozz be pár sorban, mióta élsz és edzel az Egyesült Királyságban?

Sziasztok! Albrecht Roland vagyok 21 éves, székesfehérvári lakos. A küzdősport iránti érdeklődésem már gyermekkoromban megnyilvánult. Birkózással kezdtem, Rácz Lajos vezetése alatt. Összesen körülbelül 3 évet edzettem nála, de mivel fiatal voltam, így más sportágakban is kipróbáltam magam. Ugyanakkor nem maradtam távol a küzdősportok világától. 2010 nyarán, egy barátom révén megismerkedtem a Pitbull Team Székesfehérvár edzőjével, Nagy Attilával. Neki köszönhetem, hogy beleszerettem az MMA-ba.

2012-ig edzettem az ő irányítása alatt, amikor is megadatott a lehetőség, hogy kiköltözhettem Londonban. 2 évet éltem Croydonban, London egyik legveszélyesebb negyedében, ahol Jimmi Manuwa – az UFC félnehézsúlyú bunyósa – termében, a Lions Pride MMA-ban edzettem. Sajnos nem sokáig tudtam náluk készülni, mert sérülés miatt pihentetnem kellett a sportot. 2013-ban hazaköltöztem, majd 1 év múlva megint visszamentem Eastbournba, ahol a First Generation Mixed Martial Arts-ban, Tolly Plested irányítása alatt folytattam az edzéseket. Kimondottan BJJ hely volt. Családi okok miatt megint hazaköltöztem, idén márciusban ismét visszajöttem, a Manchesterhez közeli Stoke-On-Trentben

Mennyire népszerű az MMA/küzdősport az Egyesült Királyságban?

Minden évben változik, az én meglátásom szerint van, mikor megy, van mikor nem, de rengeteg híres bunyóst fedeztek/fedeznek fel itt és nagyon sokan futnak be. Az egyik leghíresebb szervezet az UCMMA, ahonnan pl. Jimi Manuwa is átkerült az UFC-hez, számos neves profi bunyós edz az Egyesült Királyságban

Melyik klubnál folyik a felkészülésed?

Gladiator MMA-nál edzek, Ross 'The Gladiator' Pointonnál.

13528987_1116928958364178_2466612997107567905_n.jpg

Ross Pointon a kép jobb oldalán

Mutasd be kérlek a csapatot, hol található, hányan vagytok, edzők, nevesebb arcok?

Stoke-On-Trentben található a terem, a fentebb említett Ross Pointon a vezetőedzőm, akivel a TUF 3-ban találkozhattatok, Michael Bisping egyik legnagyobb riválisaként. A városban nem volt közismert az MMA, Ross hozta be és ismertette meg a környékbeliekkel. Körülbelül 15-en járnak le a terembe, közülük heten versenyeznek aktívan. Mindegyik versenyző Ross szervezeténél bunyózik, a GPUK-Night Of The Gladiatornál. Ross kimondottan a birkózásra fektet nagy hangsúlyt, ami nem áll messze tőlem, ezek mellett természetesen az állóharc tökéletesítése is komoly szerepet kap. Nagyszerű bunyós és ember egyaránt, számos világsztárral edzett már együtt, köztük Chuck Liddellel, Ken Schamrockkal, Kyle Kingsburyvel és még sorolhatnám. Hatalmas tapasztalata van és rengeteget tanulhatok tőle.

Milyen rendszerességgel edzel?

Versenyidőszakon kívül heti 3-4 edzésen veszek részt. 3 héttel a gála előtt tudtam meg, hogy bunyózni fogok, a 3 hétben heti 8 edzést csináltam munka mellett.

Magyarországon is edzettél, miben látod a különbséget, ha van, az itthoni meg az ottani edzésmódszerek közt?

Otthon is jó színvonalú edzéseken vettem részt, de a tapasztalat nagyon sokat számít. Ross annyi mindent sajátított el az évek során, annyiféle technikai tanácsot tud adni, amit egy otthoni edző nem minden esetben. Ezzel senkit nem akarok megbántani, de az USA-ban szerzett tapasztalatot semmi sem múlja felül. A technikai részre itt nagyon odafigyelnek és legfőképpen arra alapoznak.

Milyen volt a fogyasztás a legutóbbi meccsedre?

A fogyasztás eléggé 'hardcore' volt, 3 hét alatt 7 kilót kellett leadnom, 73 kg-ról 66 kg-ra. És nem vagyok egy rutinos fogyasztó. Ennek ellenére, azért döntöttünk ennél a súlycsoportnál, mert fizikálisan eléggé erősnek számítok a 66kg-osok között, és a 183 centiméteres magasságomat és az ebből származó ütőtáv előnyömet is kamatoztatni tudom.

Mi volt a meccstaktikád?

Mivel alacsonyabb volt az ellenfelem, így az volt a taktika, hogy távol tartsam magamtól és kintről dolgozzak. Ez működött is, ha pedig közelebb jött, hogy testen dolgozzon, egyből próbáltam levinni, ami legtöbbször sikerült is. A földön kétszer sikerült olyan pozícióba kerülni, ahonnan úgy tűnt sikerül befejezni a meccset, de mindig kijött a fogásból.

13510772_1116926998364374_2706517258947105020_n.jpg

Amatőr vagy profi volt a szabályrendszer?

Amatőr, B class, ahol sípcsontvédőt viseltünk és a földön nem volt engedélyezett a fejütés.

Hogy ment a bunyó?

Végig sikerült uralnom a meccset, állva irányítottam a mérkőzést. Hosszú kezeimet sikerült kihasználnom és távolról dolgozni brit ellenfelem nem tudott érvényesülni. Rövidebb földharc jelenetek is voltak, majdnem sikerült egy háromszöggel befejeznem a bunyót, de sajnos a sípcsontvédő akadályozott a gyors befejezésben. A harmadik menet végén egy Anderson Silvás front kickkel sikerült megfognom, egyenesekkel bombáztam, de sikerült neki innen is felállni mielőtt a bíró leállította volna a meccset. Végül egyhangú pontozással sikerült nyernem.

13537705_1116929688364105_8693817121606386742_n.jpg

További tervek?

Legközelebb, amikor szeptember 24-én ketrecbe lépek, már A classban fogtok küzdeni. Gőzerővel készülök rá és arra is, hogy minél profibb szinten űzzem imádott sportomat. Komoly terveim vannak az elkövetkezendő évekre, remélem sikerül megvalósítani őket. Legfőbb vágyam, hogy egy komoly szervezethez kerüljek! Remélem még sokat fogtok hallani rólam, minden erőmmel azon vagyok, hogy karriert építsek itt, az Egyesült Királyságban! A jövőben nagyon szívesen bunyóznék otthon is, akár a HFC berkein belül.

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr298858676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása