TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

TD|Lifestyle: Kezdj valamit az életeddel!

2015.06.20. 19:18 td_axl

kodolanyi_eszter1.jpg

A TD|Lifestyle rovatunk szinte nem várt népszerűséggel rajtolt oldalunkon, Robi története után érkeznek hozzám leveleitek/üzeneteitek. Most viszont ezen rovat keretén belül szeretném örömmel hozni a hírt nektek, hogy csapatunk egy újabb taggal bővült: td_eszter csatlakozott hozzánk. Mindez az jelenti, hogy td_fruska mellett egy másik hölgy is a gátra lépett, hogy velünk együtt tegyen a magyar küzdősportokért. A romániai magyar lány az alábbi cikkben mutatkozik be Nektek. 

 

1999-ben kezdődött minden. Minden, amiről ha akkor nem is tudtam, de mára már megváltoztatta az egész életem.

A sport szeretetét a szüleim nevelték belém, amikor az ő kezei alatt elkezdtem atlétikázni. Eleinte nem vettem annyira komolyan, játéknak fogtam fel, de ahogy jöttek az eredmények, nagyobb lett a motiváció és a győzni akarás. Az atlétikán belül a dobás próbák mellett maradtam: súlylökés és gerely. Jól éreztem magam, de igazából mindig a bunyó vonzott. A szüleim nem rajongtak az ötletért és gyerek lévén, akkor még nem én döntöttem mindenben, így nem engedték. Tíz évig hódoltam az atlétikának.

Az egész küzdősport vonzalom akkor kezdődött, amikor apukámmal gyerekként a Van Damme, Silvester Stallone, Dolph Lundgren ˝ verekedős ˝ filmeket bámultam. Később a neten keresgélve Gina Carano és Randy Couture nevét dobta ki a gép, az ő bunyóit nézegetve nem is volt kérdés, szerelem volt első látásra.

Az a szójárás, hogy a nők gyengék, gyenge emberek előszeretettel használt mondata. A nők alapvetően pszichikailag erősebbek, mint ’’ hím’’  barátaink, bár való igaz, hogy a férfiak fizikailag erősebbek LEHETNEK, de ahogy az állatvilágban is tapasztalható, a ’’nőstények’’ alapvetően agresszívebb. Ezt azért említettem meg, mert sokszor keveredtem effajta konfliktusba, ezen meg olyan lenne vitázni, mintha azon merengnénk, mi volt előbb : a tyúk vagy a tojás.

kodolanyi_eszter2.jpg

Sajnos nem volt lehetőségem MMA-zni, így elkezdtem K1-ezni. Egy hónapja voltam a Cobra Lery Gym tagja, amikor részt vettem a szülővárosomban megrendezett Full Fight Gálán, ahol a leendő ellenfelem sajnos visszamondta a bunyót, így egy albán lánnyal kellett mérkőznöm, akinek sokkal több tapasztalata volt, mint nekem. A meccset elvesztettem pontozással. Hatalmas tapasztalat volt számomra és egyáltalán nem voltam elkeseredve, sőt boldog voltam, mert soha nem is gondoltam volna, hogy egyszer ringbe léphetek.

Az ezt követő gálát még több edzés követte, aminek természetesen meg is lett a gyümölcse. Beindult a bunyószezon. Az ezt követő 12 mérkőzésem alatt 3 meccset kiütéssel és 9-et pontozással nyertem meg. Mivel nagyon vonzott minden, ami küzdősport így tovább léptem. Indult egy MMA  csapat, jelentkeztem is , bár kezdetekkor sajnos a felkészítés a minimális szintet is alig érte el. Az első MMA amatőrök amatőrje  mérkőzés egy edzőmérkőzésnek nevezett valami, a  vége döntetlen lett, mivel nem volt rajtam kívül női sportoló a csapatban így egy fiú csapattársammal kellett megküzdenem. Így ismertem meg a földharcot, a Brazil Jiu Jitsu-t. Annyira megtetszett, hogy ahogy mondani szokták : ’’BJJ is my drog’’ :)

A szülővárosomban nem volt ilyen edzés, de tőlem 35 km-re igen, ezért elkezdtem ingázni Brassóba az edzésekre. Ennek kapcsán ismertem meg a Judot  és a birkózást, minden ami földharc. Ott sem telt el sok idő, az első földharc versenyem Bukarestben volt egy országos kupa, ahol három ellenféllel végezve arannyal zártam a napot. Ezután részt vettem grappling versenyeken és további jitsu  mérkőzéseken is. Egyedüli verseny, amit sajnos nem sikerült megnyernem, az a BJJ Hungarian Open volt Budapesten. Volt egy súlyosabb könyék sérülésem felkészülés során – ínszalag szakadás-, de folytattam az erőedzéseket. Sikeresen levizsgáztam kék övre, természetesen az öv csak egy szimbólum, amivel felkötöd a ’’gatyád’’, tehát sem az öved színe sem a szájad nem beszélhet helyetted csakis a tetteid.

kodolanyi_eszter3.jpg

Nemrég volt az országos Vegyes Harcművészetek-Tradicionális jiu jitsu- BJJ bajnokság, ahol -65 kg-os kategóriában ellenfél hiányában a +70kg-os kategóriában két ágon,  úgy mint Semi Kontakt-ban (ami nem az én stílusom és full kontakt megkísérlése miatt kishíjján kizártak a versenyből) és földharcban arany érmet szereztem, ami lehetővé tette az utam az Európa – és világbajnokság felé. A következő nagy versenyem a Balkán Bajnokság, amire Montenegróban kerül sor, majd a nemzetközi. A közeljövőben határozott célom/tervem az IBJJF - International Brazilian Jiu-Jitsu Federation- ben harcolni Jitsu és Grappling-ben is.

Természetesen azt mindig kihangsúlyozom, hogy a lelki, illetve pszichikai felkészülés sokkal fontosabb célt szolgál a fizikai felkészülés mellett. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr167558062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása