TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

Magyarok a nagyvilágban #1 - Jancsó Zoltán

2014.05.29. 16:04 td_adamrepa

JancsoHarinck2.jpgA legendás Chakuriki GYM alapítójával, Thom Harinck-val

Totaldamage: Szia Zoli! Mesélj magadról pár szót!

Jancsó Zoltán: Jancsó Zoltán vagyok, Székelyudvarhelyen, Erdélyben lakom. Édesapám birkózó volt, így már hat éves koromban edzőteremben találtam magam. Igaz, kicsit más "műfajban" - tornász lettem, amit évekig versenyszerűen űztem, a későbbiekben azonban ez a lehetőség megszűnt városunkban.

TD: Hogy kerültél kapcsolatba a küzdősportokkal?

JZ: A barátaim kapcsán. Néhányan küzdősportokat űztek, így hamarosan én is kipróbáltam magam birkózásban és utána karatéban is.

TD: Hogyan esett a választásod a kickbox-ra és hogy találtad a jelenlegi termed, mestered?

JZ: A '90-es évek végén kezdtem el nézni a K-1 közvetítéseket, amiket együtt izgultunk végig a haverokkal. A 2000-es évek elején luxushajókon kezdtem dolgozni és 2006-ban Amszterdamban kötöttünk ki pár napra, ahol városnézés közben véletlenül összefutottam egyik kedvenc sportolómmal, Peter Aerts-vel. Azóta vagyok megőrülve a küzdősportokért. :) Akkor döntöttem el, hogy felkeresem a híres Holland termeket.

AertsJancso.jpgVéletlen találkozás Peter Aerts-vel

Nagyon sokat jártunk és járunk a hajóval Amszterdamba, így alkalmam nyílt, hogy sok edzésre elmenjek a Chakuriki-be és a Mike's Gym-be is, ahol olyan sportolókat láthattam többek közt, mint Jerome Le Banner, Hesdy Gerges vagy Badr Hari. Az első alkalommal, amikor a Chakuriki-be mentem, megkérdezték, hogy akarok-e velük edzeni. Mondtam nekik, hogy nekem csak hobbi a kickbox, nem vagyok profi sportoló, így inkább csak nézném az edzést, de amikor sokadik alkalommal mentem el edzést nézni, és jól összehaverkodtunk, Thom Harinck felajánlotta, hogy másnap menjek egy órával hamarabb, tart nekem edzést és megmutatja a kickbox alapjait, amíg a profik megjönnek.

TD: Mesélj bővebben az edzésekről, hangulatról, a közösségről!

JZ: Kétszer edzenek naponta, én a délelőtti edzésekre jártam, ami egy órát tartott, nagyon rövid pihenőkkel. Emlékszem Le Banner zsákolás után egyszer leguggolt, úgy el volt fáradva, de Thom rászólt, hogy árnyékoljon. Edzés végén úgy néztek ki a harcosok, mintha lezuhanyoztak volna. Sokat küzdenek, az edző ott van mellettük a ringben, tanácsokat ad és buzdítja őket.  A Chakurikiben nagyon jó a hangulat, első perctől nagyon kedvesek voltak, úgy az edzők, mint a harcosok. Sokukkal rendszeresen beszélek, tartjuk a kapcsolatot. Azt megjegyezném, hogy Thom Harinck 70 évesen nagyon jó formában van, könnyedén mutogatja az ütéseket, rúgásokat! Szigorú az edzéseken, de tisztelik is a harcosai.

TD: Mit kaptál a sporttól, mi az, amire megtanított?

JZ: Úgy érzem az életben sok mindent, amit elértem, a sportnak köszönhetek: életerőt, kitartást, magabiztosságot, egészséget, stb.

TD: Mi a legjobb tanács, amit valaha hallottál és kitől hallottad?

JZ: A legjobb tanács, amit valaha hallottam, azt egy régi haverom mondogatta:

"Amikor azért kell küzdeni, amit igazán szeretsz, sose fogadd el a nemet, mint választ."

TD: Mit üzensz az olvasóknak és a küzdősportok rajongóinak?

JZ: Üzenem a Totaldamage.hu olvasóinak és a küzdősportok rajongóinak, hogy olvassák az oldalt, mert nagyon színvonalas és sportoljanak. Osu!

Köszönjük Zoli!

Répa Ádám, (C) 2014 a totaldamage.hu számára

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr76207828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása