TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

Mike Passenier - a holland edző-legenda

2014.03.14. 11:15 td_adamrepa

mikepassenier.jpg
Badr Hari, Melvin Manhoef, Gokhan Saki, Murthel Groenhart, Alistair Overeem, Artur Kyshenko. Mi a közös bennük? Nos, pár dolgot talán fel lehetne sorolni, de mi most itt Mike Passenier-re gondoltunk, aki mindnyájukat edzette vagy épp edzi is. Az egykor focistának készülő, a kickboxot csak erőnléti okokból és a hajlékonyságán való javítani akarás miatt felvevő Passenier igen tehetségesnek mutatkozott ilyen területen is, míg végül a kickbox nyert, kiszorítva az oly népszerű labdajátékot szívéből.

Passenier egy játékteremben volt kidobó, amikor is kapott három új kollégát. A kollégák mindhárman amatőr kickbox címek tulajdonosai voltak és a munka megkövetelte, hogy a srácok formában legyenek, mivel gyakran előfordult, hogy ki kellett tenni valakit. Az egyik edzés alkalmával Mike mindhármukat kiütötte. Onnantól ő lett az edzőjük.

Totaldamage: Szia Mike! Ugorjunk is a közepébe! Azt tudjuk, hogy kerültél bele ebbe az egészbe, de mik voltak a fő motivációid, céljaid, mikor ebbe az egészbe belefogtál? Mi volt az álmod?

Mike Passenier: Nos, elég magas szinten fociztam és mikor kitaláltam, hogy bunyózni akarok, azzal találtam szembe magam, hogy semmi szervezettség, struktúra nem volt benne. Az első bunyóm alkalmával mondtam az edzőmnek, hogy ez az első és az utolsó alkalom. Amikor edző lettem és segíteni kezdtem srácoknak ezek voltak az első dolgok, amiken változtatni akartam.

TD: Vannak még barátaid a játéktermek világából vagy soha se voltál olyan mélyen benne? Élvezted vagy csak azért volt, hogy fenntartsd magad és a családot?

MP: Amikor 20 évesen otthagytam az iskolát, választhattam: akarok-e egy úgynevezett "normális" munkát vagy pedig több pénzt akarok és időt arra, hogy a sportnak szentelhessem magam. Az eredményt már ismeritek.

TD: A termedben élsz. Heti hét napot, reggel héttől este tizenegyig. Teljes mértékben ebben és ennek a világnak élsz. Lehet egyáltalán ezen a világon kívüli barátod vagy családod? Hogy vagy képes mindent összefogni, koordinálni?

MP: Nagyon szerencsés ember vagyok. Néhány barátomat már több, mint 39 éve ismerem! Persze a barát csak akkor barát, ha támogat, amikor kell és ha megérti, hogy van olyan, hogy elfoglalt vagy, nem érsz rá. Persze ez fordítva is áll. Amúgy sok helyen, sok teremben tanítottam, de tudjátok, akartam egy sajátot, ahol éjjel-nappal lehet edzeni és senki sem mondja meg, hogy mit csináljak vagy mit ne.

TD: Edzel még minden nap? Esetleg volt valami egészségügyi problémád, amiért kellett abbahagyni vagy egyszerűen nem maradt időd?

MP: Azért hagytam abba, hogy jobb edző lehessek. Az elején még úgy volt, hogy én edzettem, a többiek meg követtek, utánozták. Most már csak tanítok. Nemrégiben elkezdtem súlyokat emelni Badr-val reggel háromnegyed hatkor.

HariPassenier.jpg
TD: Sokkal több vagy, mint egy edző a harcosaidnak. Barát vagy akár amolyan apa-figura is vagy néhány esetben. Te hogy vagy ezzel?

MP: Így van. Próbálok annyit segíteni, amennyit csak tudok. Véleményem szerint közel kell lenned a harcosaidhoz, hogy tudják, nincsenek egyedül a ringben és van valaki, akiért harcolhatnak. Ahogy Ali mondta: "A ring a legmagányosabb hely a Földön."

TD: A módszer, amit használsz (kis fókuszpárnák vagy csak kesztyűk néha), elég veszélyes, nem? Nem találnak el sokszor?

MP: Nem! Nekem is top-on kell lennem. És ott vagyok. ;)

TD: Beszélnél nekünk kicsit Badr-ról? Érzésed szerint mi a probléma, mik azok a mélyen fekvő okok, ami miatt ennyire problémás Badr élete?

MP: Ahhoz, hogy Badr-t, az életét és a problémáit lásd, értsd, azt hiszem, hogy vele kell lenned. Nem ítélkezem a harcosaim felett. Csak annyit mondhatok, hogy nagyon élvezzük egymás társaságát, az edzések meg egyenesen mágikusak. Szeretjük és tiszteljük egymást. Mi mást akarhat egy edző vagy egy bunyós? Ne higgyetek el mindent, amit az újságok vagy az emberek mondanak.

TD: És mi a helyzet a sok szurinámi bunyóssal? Elképesztőek! Spong, Ristie, Manhoef meg úgy általában is, a legjobb bunyósok egy jó nagy része onnan jött vagy csordogál némi szurinámi vér az ereikben.

MP: Régen mindenki Hollandia nevében bunyózott. Manapság, hogy elkülönítsék vagy megkülönböztessék kissé magukat - mivel már rengeteg holland harcos van - sokan a gyökereikhez térnek vissza. Szóval most úgy tűnik, hogy pár ország komoly fejlődésnek indult ilyen téren. De igaz, ami igaz - nagyon jól teljesítenek.

TD: Most, hogy már pár hónap eltelt és a Rico - Saki meccs bőven a hátunk mögött van, megkérdezem: te hogy látod?

MP: Nézzétek, ez egy bíró-centrikus sport. Ezért is szeretem inkább a KO-t. És ezért is törekszünk inkább rá mindig. A bunyóról, a mérkőzésvezetőről, a pontozóbírákról már épp elég hangzott el. Inkább kihagyom.

PassenierReem.jpg
TD: Tartod még a kapcsolatot a Blackzilians csapattal vagy Overeem távozása után megszakadt ez a vonal?

MP: Overeemnek és nekem le kell ülnünk, hogy a jövőről tárgyaljunk és jövő héten le is fogunk. A Blackzilians egy nehéz időszakot él. Remélem minden helyre jön és majd beszélünk a kapcsolatunkról is velük.

TD: Mik a jövőbeli terveid? Láttuk, hogy a felszerelések, ruhák terén szépen bővítitek a kínálatot.

MP: Partnerek után nézelődök, mert szeretnék egyfajta franchise-t csinálni és globális szinten tanítani a Mike's Gym stílust.

TD: Az MMA-t szereted? Kik a kedvenc harcosaid és melyik küzdelmet várod leginkább?

MP: Persze, imádom! Nagyon sok, tán túl sok is a jó bunyós, ezért nem neveznék meg senkit. Nem akarom kihagyni egyiküket sem. Annyit azért elmondhatok, hogy nagyon büszke vagyok arra, hogy Melvin Manhoef edzője vagyok, meg arra, amit elért a sportban. Minden ellene szólt, mindenfélét mondtak rá - túl kicsi, túl merev, túl izmos, túl öreg, stb.

PassenierHariManhoef.jpg

TD: Mi a legjobb tanács, amit az évek során hallottál?

MP: Élvezz minden edzést és küzdelmet úgy, mintha az első lenne. Emlékezz arra az örömre, arra az érzésre, ami akkor járt át. A fejedben te voltál a soron következő legnagyobb. Éld újra meg újra azt az érzést.

TD: Üzensz valamit a Magyar rajongóknak esetleg?

MP: Maradjatok lojálisak és élvezzétek a bunyókat. :)

A végére pedig egy 2013-as, oroszországi szeminárium Mike és Hari jóvoltából:

Répa Ádám, (C) 2014 a totaldamage.hu számára

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr125854179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása