TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

A székesfehérvári Gracie Barra versenyzői az EB után

2014.02.07. 20:48 td_Emree

1779437_700420933323345_1628378910_n.jpgA Gracie Barra Székesfehérvár versenyzői és Victor Estima

Lisszabonban zajlott a brazil jiu jitsu (BJJ) kontinensviadala január 23 és 26 között. A verseny pozitív megítélése, olyan nagy, hogy nem csak az öreg kontinensről, de az egész világból érkeznek harcosok, hogy megmérettessék magukat. A népes versenyzőtáborban nem kevés magyar harcos képviseltette magát és hazánkat, igen szép eredménnyel. Ennek a csapatnak voltak tagjai a Gracie Barra Székesfehérvár versenyzői is, akik bár számos nehézséggel kellett szembe nézniük, mégis komoly sikerekkel örvendeztettek meg minket!

Most következzen egy kis beszélgetés a résztvevőkkel benyomásaikról, élményeikről valamint a jövőbe tekintő terveikről:

Elsőként következzék Romanek Bence, a Gracie Barra Székesfehérvár egyik alapítója.

- Mi a véleményed a szervezésről, a verseny lebonyolításáról?

- Az EB-én minden évben többen és többen indulnak, így egyre nehezebb. Mind szervezésben és lebonyolításban, mind pedig az elvárt vagy vágyott eredmény elérésében. Ennek ellenére azt gondolom, egy színvonalas és profi verseny, ahol a legnagyobb brazil jiu jitsu sztárok is "fellépnek". Elképesztőn izgalmas és lenyűgöző őket küzdeni látni, vagy egyáltalán találkozni akár egy fotó erejéig.

- Melyik napok került rád a sor és milyen eredménnyel sikerült abszolválnod a küzdelmeket?

- Pénteken léptem tatamira, azaz január 24-én. Délelőtt 10:20-kor kezdődtek a küzdelmek az én kategóriámban (-76kg, lila öv).

69 ember indult a súlycsoportomban, az első ellenfelem másfél óra szólongatás után sem jött elő, ezért vártam, hogy a csoportomban lévő egyik győztessel mehessek. Kicsit leültem, mire sorra kerültem, de igyekeztem felpörgetni magam. Az elején ment is, de aztán elfogytam. Pontozással kikaptam, természetesen mind a 7 perc lement. Nem ment úgy, ahogy szerettem volna, de azt gondolom, lesz még olyan verseny, ahol első leszek bőven, de olyan is ahol nem. Aki versenyzik, az tudja, hogy ez ezzel jár. Veszíteni csak úgy lehet, ha odaállsz! Tanultam ebből is és hálás vagyok, hogy kint lehettem.

- Voltak tényezők, melyek segítették, vagy esetleg éppen ellenkezőleg, hátráltatták a felkészülést, a küzdelmet?

- A pást széléről Mesterem Max és Mestre Zé Radiola adták az instrukciókat, természetesen ez nagyon sokat jelentett számomra. Sajnálatos módon a sikeres Magyar Bajnokságot (IX. Hungarian BJJ OPEN) követően lesérült a derekam, melynek okán infúziós kezelést is kaptam több alkalommal, terápiára is jártam egy héten kétszer is. Mellette próbáltam edzeni, ahogy csak bírtam, de ténylegesen brazil jiu jitsu-ni nem tudtam. Úgy érzem ezen okokból kifolyólag az állóképességem nem volt megfelelő. Ezt, azért is érzem különösen sajnálatosnak, mert az erőszintemet nagyon jónak éreztem.

- Tervek a jövőre nézve?

- Szeretném ismét megköszönni mindenkinek, aki szorított nekünk és természetesen azoknak, akik nélkül ki sem jutottunk volna! Ezen kívül nagyon büszke vagyok Gábor József barátomra és tanítványomra az EB aranya miatt! Ez az, ami szinte teljes mértékben megvigasztalt a saját szereplésem után. Jövőre még többen szeretnénk kimenni és még több éremmel hazatérni! Osu!

Bence után, Csapó Ferenc került sorra. Lássuk ő, hogy látta az eseményeket!

- Mesélj nekünk, hogy tetszett a verseny lebonyolítása?

- Nagyon színvonalas versenyen voltunk, nem tudnám hasonlítani egyik eddigi versenyemhez sem.

- Mikor került rád a sor és, hogy ment a küzdelem?

- Nagyon jól éreztem magam, kipihenten, jó formában vártam az összecsapást. Nagyon jól ment a küzdelem, miután felmásztam ellenfelem hátára, gyorsan be akartam fejezni és, ahogy a nagykönyvben meg van írva, el is kapkodtam.Nagyon agresszív ellenfelem volt es utána sajnos nem sikerült felpörögnöm, mondhatni elaludtam kicsit és beleszaladtam egy karfeszítésbe.

- Milyen következtetéseket sikerült levonnod az EB szereplésed után, mit tervezel a jövőben?

- Rengeteg tapasztalatot szereztem és örülök, hogy részt vehettem az EB-n. Ugyan ilyen intenzitással fogok edzeni a jövőben és igyekszem a hibáimat javítani, fejleszteni magam.

- Még valami, amit megosztanál az olvasókkal?

- Nagyon boldog vagyok, hogy csapattársamnak, barátomnak Józsinak sikerült jól szerepelnie, végig együtt edzettünk, nagyon sokat tett bele, megérdemelte!

Ne szaladjunk ennyire előre, mielőtt a csillogó EB aranyról kérdeznénk Gábor Józsefet, sajnos, egy kevéssé örömteli eseményről is szót kell ejtenünk. Fentebb olvashattuk, hogy milyen emberfeletti szervezést igényelt a verseny koordinálása.Tévedni emberi dolog, tartja a mondás. Sajnos harcosaink szereplése sem volt mentes a szervezési hibáktól! Ezek a hibák legjobban Lits Róbertet sújtották.

- Sajnálatos módon nem úgy alakult az EB szereplésed, ahogy azt szeretted volna és ez rajtad kívül álló okokon múlt, mi történt egészen pontosan?

- Január 24-én, pénteken kerültem sorra, de mégsem. Elrontott regisztráció folytán kiderült, hogy rossz súlycsoportba lettem nevezve. A szervezőkkel hiába vívtunk, nem engedték, hogy változtassunk. Szóval nem bunyózhattam az EB-n.

Már a melegítésnél jártam a tatami szélén, amire végül nem léphettem. Nem tudok mit mondani. Mondanom sem kell, hogy egy harcos számára nincs rosszabb, mint ha nem harcolhat. Tele vagyok keserűséggel. Ennyi. Őszintén. Azt viszont tudom, hogy nem áll meg az élet, egy hosszú út elején tartunk csak. Több edzés, több munka, alázat. Köszönöm mindenkinek a támogatást! Sajnálom! Gratulálok Csecsének és Kristófnak az aranyhoz! És végül, de nem utolsósorban szeretnék gratulálni Gábor Józsinak!

A filmeken sokszor előfordul, de az életben annál kevésbé az a pillanat, amikor már-már teljesen elszállt a remény és történik valami, ami miatt érvényesül a „minden jó, ha a vége jó” mondás. Nos, esetünkben ez a valami, inkább valaki volt egészen pontosan Gábor József!

- Mi a véleményed a versenyről?

- Nagyon tetszett, a nevezők száma a háromezerhez közelített, a szervezők profi módon bonyolították le a négynapos rendezvényt. Csúszások persze történtek, de azt hiszem ez természetes. Reggeltől estig 10 tatamin folyamatosan folytak a küzdelmek.

- Mikor jött el a te időd, ha lehet ilyen drámaian fogalmazni?

- Szombaton, január 25-én 12 órától kezdődött hivatalosan a kategóriám (Kék öv, -86 kg Master), körülbelül 14 órakor sorra is kerültem.

- Hogy ment a küzdelem?

- Erőnyerő voltam, mivel egyenes kiesési rendszerben folytak a küzdelmek, mindenki roppantul figyelt, hogy ne veszítsen. Egy birkózó alapokkal rendelkező ellenfelet fogtam ki. Én jobban szeretek a földön küzdeni, ezt is gyakoroltuk többet, így nem igazán örültem annak, hogy az ellenfelem inkább állásból akart dolgozni. De azért jól alakultak a dolgok szerencsére és pontozással én győztem. Hosszas várakozást követően Romanek Bence kiderítette, hogy nem kell többet küzdeni, állítólag ketten megsérültek időközben, csak a szervezők felejtettek el szólni.

- Mik a jövőbeni terveid?

- A feltételek adottak, jó edzők, jó terem, csak edzeni kell kitartóan, a befektetett munkának meg kell, legyen az eredménye, én mindig ebben hittem. Nagyon szeretnék részt venni egyszer egy VB-n, remélem összejön!

- Személyes véleményed, így a versenyt követően?

- Meglepetésként ért, hogy itthonról sokan kísérték figyelemmel a magyarokat, és ez jó érzéssel töltött el. Ezúton szeretném megköszönni volt edzőpartneremnek Holczi Lacinak és Bukovics Krisztiánéknak a támogatásukat!

Józsi teljesítményével megnyerte kategóriáját és vele a Gracie Barra Székesfehérvár első EB aranyérmét! Gratulálunk neki és természetesen a többi versenyzőnek is!

935138_725738374103635_449552043_n.jpgA győztes

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr335801282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása