TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

Peter Aerts: Exkluzív Totaldamage interjú

2014.02.06. 16:04 td_adamrepa

01_aerts_header.jpg

Mérföldkőhöz érkeztünk a Totaldamage történetében, nyugodtan mondhatjuk. A rekordot rekord után döntő legenda, a nemrégiben a GLORY 13-as tornán, Tokióban Rico Verhoeven ellen a szorítóba lépő és visszavonulása óta interjút először adó Peter Aerts-et, a "holland favágót" kérdeztük.

Aertsnél már korán, tizenévesen látszott a tehetség – amint komolyabban edzeni kezdett és versenyzésre adta a fejét, egyik győzelem jött a másik után. Tizenkilenc évesen nyerte első világbajnoki címét (1990-ben az IKBF nehézsúlyú övét), majd sorozatban jött a többi:

- World Muay Thai Association (WMTA) nehézsúlyú bajnok ('91, ’92, ’93, ’94, ’97)

- WMTA szupernehézsúlyú bajnok (’95, ’97)

- International Kick Boxing Federation (IKBF) nehézsúlyú bajnok (’90, ’92)

- K-1 WGP bajnok (’94, ’95, ’98)

Pályafutásának mérlege 138 küzdelem, 105 győzelem, 79 ko, 32 vereség, 1 döntetlen és 18 cím. Aerts az összes K-1 WGP-n elindult (kivéve 2009-ben), amiért egy idő után ráragadt a „Mr. K-1” név.

TotalDamage: Kezdésképp most kicsit ugorjunk vissza az időben. Gyerekkorodban hét évig fociztál… Hogyan és miért kezdtél a küzdősportok gyakorlásába?
 
Peter Aerts: Igazából bokszolni akartam, de anyám nem engedte. Taekwondo-ba kezdtem, majd két év múlva már kickbokszoltam. Anyám nem tudta, hogy az mi fán terem és mire rájött, már késő volt.
 
TD: Volt egy nagyapád és egy bácsikád is, akiket érdekeltek a küzdősportok. Mondanál róluk pár szót? Ők is versenyeztek?
 
PA: Igen. Nagyapám és a nagybátyám bokszoltak, de nem túl magas szinten. Mikor fiatal voltam, nagyapám az összes bunyómra eljött.

aerts_champion_1991-cut.JPG

Peter Aerts 1991-ben

TD: Hogyan kezelte a családod a tényt, hogy harcolsz? Gyakran próbáltak lebeszélni?
 
PA: Nos, anyám ugye nem nagyon akarta, hogy bunyózzak... Ő minden évben le akart beszélni. Azt akarta, hogy abbahagyjam, én viszont nem akartam megállni.

TD: 138 küzdelem, majdnem 30 év. Mi az, amire a leginkább büszke vagy, ha visszatekintesz? Melyik pillanatra, címre vagy a legbüszkébb?
 
PA: A legjobb tornámra. Akkor, 1998-ban nagyon jó szériám volt – mindenkit kiütöttem az első menetben. De sok jó bunyóm volt, mint pl. a Semmy Schilt ellen vívottak.

Szerkesztői megjegyzés: Aerts majdnem 66000 (!) tomboló rajongó szemei előtt végzett ellenfeleivel a sokak által máig a legjobbként számon tartott K-1 WGP-n.

Először a horvát Sinisa Andrijasevic ellen nyert TKO-val az Opening Round tornán.

Aztán Masaaki Satake ellen a negyeddöntőkben.

 

Az elődöntőkben Mike Bernardo következett.

Majd egy hihetetlen fejrúgással Andy Hug-ot is eltette az útból.

Ezen a gálán egy olyan rekordot állított be, ami egészen 2009-ig tartotta magát: a K-1 történetében ugyanis ez volt a leggyorsabb tornagyőzelem. Peter Aerts mindössze 6 percet és 43 másodpercet töltött a ringben. Ennyi kellett ellenfelei elintézéséhez.

TD: Rengeteg rekordot megdöntöttél, de ha ki lehet emelni közülük egyáltalán valamelyiket, akkor melyikre vagy leginkább büszke?
 
PA: Sok mindenre vagyok büszke. Nagyon hosszú volt a pályafutásom, ezért nem tudnék kiemelni egyetlen dolgot.
 
TD: Ennyi év, cím, rekord után, 43 évesen, mi az, ami még motivált, ami küzdelemre sarkallt? Mindent elértél, amiről egy harcos valaha is álmodhat.
 
PA: Egyszerűen imádtam a sportot, a küzdelmet. Ezért is csináltam ilyen sokáig. Még mindig imádom. Szükségem van az adrenalinra az életemben. Még mindig van motivációm, hogy harcoljak, de egy nap meg kell állni. Ez volt az utolsó évem.

02_aerts_japan_love.jpg

TD: Hogyan tudtad kezelni a szupersztárrá válást? Nagyon furcsa lehetett megélni, mennyire szerettek a rajongók, különösképp Japánban.
 
PA: Egyszerűen akkor úgy alakult. Visszatekintve úgy gondolom, nagyszerű idők voltak.

Szerkesztői megjegyzés: Aerts-et utolsó meccsén, Tokióban a rajongók felállva, tapsolva, nevét kántálva és sírva búcsúztatták, ő pedig japánul szólva hozzájuk búcsúzott el.

TD: Tavaly Decemberben meglátogattad Andy Hug sírját. Mesélnél egy picit erről?
 
PA: Japánban voltam, mikor Andy meghalt, de akkor nem mentem el a sírjához. Tavaly megtettem és nagyon örültem, hogy el tudtam menni. Andy egy nagyszerű ember volt, nagyszerű barát és sokat gondoltam azokra a szép időkre, amiket a K-1-ben töltöttünk.

 Aerts 2013-ban, Andy Hug sírjánál (Kiotó)

TD: K-1 World Grand Prix 2006, Amszterdam. Ötödszörre találkoztál Ernesto Hoost-val. A körülmények azonban kissé bizarra sikeredtek. Mi történt és mire gondoltál, mikor elvállaltad ezt a kihívást?
 
Szerkesztői megjegyzés: Hoost nem mással, mint Bobb Sapp-val találkozott volna, de Sapp máig tisztázatlan okokból egyszerűen lelépett. Aerts nem volt formában, sőt, amint a lentebbiekből látjuk, még érdekesebb volt a helyzet, de vállalta a meccset! Kölcsön kellett kérnie egy nadrágot, Semmy Schilt pedig adott is egyet. A nadrágon Schilt neve mellett a Golden Glory logó is szerepelt. Abszurd, több értelemben is komikus helyzet volt, de Aerts helytállt és mind a három menetet végignyomta. Végül a pontozólapokon kapott csak ki, többségi pontozással (30-29, 30-28, 30-30).
 
PA: Az amerikai tévének voltam ott közvetíteni. Előtte lévő nap nősült egy barátom, így totál részeg voltam és körülbelül két órát aludtam, amikor a Japánok megkértek, hogy harcoljak. Megmondtam nekik, hogy mibe fog ez fájni, mire azonnal igent mondtak. Az első menetben akartam mindent beleadni, de Hoost nem akart igazából harcolni. Bár az ilyesfajta bemutató nem volt az ínyemre való, jó üzletet kötöttem a Japánokkal. Ezért mondtam igent.

03_new_kids_turbo.jpg

A New Kids Turbo c. film forgatásán

TD: 2011, New Kids Turbo. Egy film, melyben egy pár srác folyton a bajt keresi és káoszt csinál. Ilyen voltál te is gyerekkorodban?
 
PA: Gyerekként nagyon félénk voltam, de 16 éves koromra aztán eléggé megváltoztak a dolgok. Kicsit rossz lettem…
 
TD: Hogy találkoztál Bas Ruttennel és mi a legőrültebb, legviccesebb sztori, amit még megoszthatsz, anélkül, hogy probléma lenne belőle? ;)
 
PA: Rengeteget szórakoztunk Bas-val. Egyszer elmentünk Dániába és elég sok vicces dolgot csináltunk, de azt hiszem nem jó ötlet elmesélni mi volt. Azt hinnék az emberek, hogy őrültek vagyunk!

04_bas_rutten_peter_aerts_at_lake-88-89.jpg

1988-'89 környékén, Aerts szüleinek nyaralójánál

TD: Összebarátkoztál bármelyik volt ellenfeleddel vagy van valaki, aki ellen esetleg még mindig ellenséges érzéseket táplálsz?
 
PA: Mindenkivel baráti viszonyom van. Nekem ez egy sport. Pár embert persze jobban kedvelek, mint másokat. Főleg az arcokat régi időkből: Ray Sefo, Sam Greco, Andy, Mike, stb.
 
TD: Hogy látod a kickbox jövőjét? Volt valaha is jobb ennél a mostani időnél?
 
PA: Számomra a régi K-1 idők a legjobbak, de remélem, hogy a jövő is olyan nagy dolgokat tartogat, mint amilyeneket az az időszak.
 
Köszönjük Peter! Megtiszteltetés volt, hogy végigkövethettük karriered, láthattunk küzdeni és szeretném megköszönni a rengeteg izgalmas, nagyszerű pillanatot az oldal, olvasóink és minden magyar küzdősport-rajongó nevében. A legjobbakat kívánjuk neked és reméljük, hogy bármilyen célt is tűztél ki magad elé a küzdősport után, eléred.


pa-headkick-vid.jpg

Répa Ádám, (C) 2014 a totaldamage.hu számára

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr1005801593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

james80 (törölt) 2014.02.06. 18:53:08

Köszönet az interjúért! (Eléggé irigylem az íróját! )

td_adamrepa · twitter.com/adamrepa 2014.02.06. 20:41:07

@james80: Én is nagyon örültem, mikor utolértem és igent mondott. Az első perctől nagyon barátságos volt. Peter egy igazi legenda.

metadata 2014.02.07. 10:23:43

Nagyszerű interjú, én is köszönöm Nektek! Peter Aers egy igazi példakép, remek harcos és egészen elképesztő pozitív kisugárzása van. Mindenkivel barátságos és mindig mosolyog!

Mindig az volt a mottója hogy nem csak mérkőzésekre kell edzeni, hanem folyamatosan edzésben kell lenni! És ezt meg is mutatta Hoost ellen, én erről másnapos dologról nem is tudtam semmit de így méginkább zavarba ejtő amit ott láttunk! Big respect!

td_adamrepa · twitter.com/adamrepa 2014.02.07. 11:34:42

@metadata: Köszi, hogy elolvastad és a kommentet. Örülök/örülünk, hogy tetszett. :) Peter egy legenda és rengeteg dolog van a tarsolyában. Bas Rutten mondta róla, hogy ha őt őrültnek hiszik, akkor szorozzák meg azt öttel és megkapják Peter Aerts-et. Azt hiszem elképzelni se nagyon tudjuk, amiket csináltak. :) Vadállatok voltak fiatalon.
süti beállítások módosítása