TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

A Gracie Barra Székesfehérvár versenyzőinek gondolatai a IBJJF EB előtt

2014.01.21. 21:44 td_axl

bjj-szekesfehervar.jpg

Idén is Lisszabon városa ad otthont a nyílt brazil jiu – jitsu (bjj) Európa bajnokságnak, ami a Nemzetközi Brazil Jiu Jitsu Szövetség (IBJJF) szervezésében kerül megrendezésre január 23-a és 26-a között. Magyarországot számos sportoló képviseli a kontinens viadalon, volt szerencsém néhány szót váltani a székesfehérvári illetőségű Gracie Barra Székesfehérvár akadémia egyik vezetőjével Romanek Bencével és tanítványaival, akik részt vesznek a versenyen. Szeretném megköszönni nekik a kérdéseimre adott kimerítő válaszokat, tovább sok sikert kívánni neki az előttük álló megmérettetésen!

Az alábbiakban néhány kérdésen keresztül próbálom bemutatni a Gracie Barra Székesfehérvár versenyzőit. Kezdjük mindjárt az akadémia vezetőjével Romanek Bencével.

Mióta gyakorlod a brazil jiu – jitsut, és hogyan ismerkedtél meg vele?

- Hat éve kezdtem el brazil jiu – jitsuzni. Aikidoval kezdtem, az egyik edzőtársam mutatott videót Royce Gracieről, majd én is kutakodni kezdtem és így találtam rá Dietz „Cápa” Gusztáv highlight videójára. Ezek után felkerestem későbbi mesteremet Max Carvalhot, a többi meg már történelem.

Milyen eredményeid vannak eddig?

- Többszörös magyar bajnok vagyok, továbbá osztrák és szlovén bajnokságot is nyertem. Legutóbb a IX. Magyar BJJ Openen sikerült első helyezést elérnem lila övben -76 kg-ban.

Mióta foglalkozol tanítással is az edzés, versenyzés mellett?

- Három éve alapítottuk Székesfehérváron az akadémiát Pintér Tibor barátommal karöltve, heti nyolc bjj edzést tartunk, ami kiegészült MMA oktatással is. Mindkettőnek a Predator’s Gym ad helyet.

Milyen kategóriában indulsz a versenyen?

-  Felnőtt, lila övben, -76 kg.

Készültél specifikusan az EB-re? Gondolom, egy ilyen verseny nagyon komoly edzésmunkát feltételez.

- Ez lesz a harmadik EB, amin részt veszek, így a korábbi évek tapasztalatait igyekszem felhasználni és beépíteni a mindennapi rutinba. Azt vettem észre, hogy a legtöbbször a fizikai kondíció az a faktor, ami döntő tényezővé válhat a mentális felkészültség mellett, ezért heti 4-5 alkalommal végzek erőnléti edzéseket Gábor József vezetésével. Az erőnlétre azért van szükség, mert a verseny szituációban az izgalom miatt kétszer annyira faradok, mint egyébként. Persze ez a kezdeti drukk meccsről meccsre csökken.

A technikai felkészülésben és a koncepciók építésében mesterem, Max Carvalho és Csámpár János segített. A koncepció olyan, mint a GPS az autóban, ha elrontod, akkor újratervezés! Újabb útirányt keresek. Jobb esetben az övek közti különbség is ezt mutatja. Minél közelebb vagy a fekete övhöz annál több útiterved, koncepciód létezik.

Milyen célkitűzéssel vágsz neki az EB-nek?

- Szeretnék aranyéremmel haza térni.

Nem csak, mint versenyző, de edzői minőségedben is részt veszel a versenyen. Kérlek, mondj néhány szót tanítványaidról, akik részt vesznek a megmérettetésen!

- Rajtam kívül még három tanítványom fogja képviselni a Gracie Barra Székesfehérvárt, Gábor József, Lits Róbert és Csapó Ferenc. Mindhárman keményen készültek az elmúlt időszakban, büszke vagyok rájuk és sok sikert kívánok nekik! Reális esélyt látok, hogy mindannyian a dobogón végezzenek.

Mik a terveid a verseny után?

- Tavasszal több külföldi tornán is szeretnék indulni.

Zárógondolatként még valami?

- Szeretném megköszönni mesterem, barátaim, tanítványaim, kedvesem, családom támogatását a felkészülésben és a mindennapokban, valamint a szponzoraim segítségét!

Most váltsunk néhány szót a többi versenyzővel is, kezdjük Gábor Józseffel!

 

bjj-szekesfehervar2.jpg

Mióta űzöd a brazil jiu – jitsut, és hogyan kerültél kapcsolatba vele?

- Idén lesz negyedik éve, hogy elkezdtem. Korábban több küzdősportot is gyakoroltam, a földharccal akkor kerültem közelebbi kapcsolatba, amikor judóztam, amint tudomást szereztem róla, hogy Romanek Bence és Pintér Tibor megalakították a fehérvári akadémiát nem volt kérdés, hogy ott a helyem.

Mi az, ami a leginkább megfogott a sportban?

- A technikai felkészültséget igénylő szemlélete és a technikák kimeríthetetlen tárháza az, ami a leginkább lenyűgözött. Hiszen egy megfelelően felkészült, de gyengébb fizikummal rendelkező egyén is legyőzhet egy erősebb, de kevésbé képzett ellenfelet is.

Milyen eredményekkel büszkélkedhetsz bjj-ben?

- A belügyi bajnokságon II. helyet szereztem tavaly földharcban, valamint Grappling magyar bajnoki III. helyezett is voltam már.

Mikor ötlött fel benned az Európa bajnokságon való indulás gondolata?

- A gondolat már tavaly tavasszal megérett bennem és a sikeres, sérülésmentes felkészülést követően vált biztossá részvételem az EB-n.

Említetted a felkészülést, milyen változásokat hozott az edzésben az elmúlt időszak?

- Napi 3 edzéssel készültem, ebből kettő volt bjj egy, pedig erősítő jellegű edzőtermi tréning.

Milyen kategóriában indulsz?

- Kék öv, -86 kg, Master az én kategóriám.

Milyen elvárásaid vannak magaddal szemben a verseny előtt?

- Nincsenek elvárásaim, a maximumot szeretném kihozni magamból, ez minden.

Utolsó gondolatok az utazás előtt?

- Szeretnék köszönetet mondani mestereimnek Romanek Bencének és Pintér Tibornak munkájukért és segítségükért!

A következő harcos, Lits Róbert, aki megosztja velünk gondolatait az előtte álló kihívással kapcsolatban.

Mióta űzöd a bjj-t és mi volt az, ami meggyőzött arról, hogy a harcművészetek e váll faját válaszd?

- Két éve bjj-zek, Bence barátom ismertetett meg vele. Az fogott meg benne, hogy alkalmazkodik a művészet a mai vegyes rendszerek kihívásaihoz, nincs kőbe vésett doktrínája, folyamatosan változik, megújul és végtelen a technikák variációinak száma. Alkalmazható az egyéni testalkatra és bárhol működik.

Mikor határoztad el magad az indulás mellett?

- Tavaly megígértem Bencének, hogy elkísérem és támogatom, és ha már ott vagyunk, nem hagyhatom ki a lehetőséget, hogy guruljak Lisszabonban Európa legjobbjaival.

Milyen kategóriában neveztél?

- Masters 2 korcsoportban, 100+ kilogrammban, kék övben indulok.

Milyen kilátásokkal vágsz neki a küzdelmeknek?

- Elvárásaim nincsenek. Hozni szeretném a képességeimhez mért legjobb teljesítményt és élvezni a gurulást. Ez az a két dolog, amit ki szeretnék emelni.

 

Hogyan készültél a kontinensviadalra?

- Felkészülésként erőszint növelő és állóképességi kör-edzést végeztünk Gábor József barátom szakszerű segítségével a technikák gyakorlása mellett.

Szeretnél valakit megemlíteni, azok közül, akik segítettek a felkészülésben?

- Hálás vagyok Romanek Bence edzőnknek, barátomnak aki "összehozott" a bjj - vel mellette Pintér Big Tibi edzőnknek és Mestre Max Carvalhonak.

És végül, de nem utolsó sorban a csapat legifjabb tagja Csapó Ferenc oszt meg velünk, néhány információmorzsát.

Milyen körülmények mellett ismerkedtél meg a bjj – vel?

- Judóval kezdtem, így volt rálátásom a földharcra ez volt a kedvenc részem a judóban is. Az első bjj edzésre Romanek Bence hatására mentem el és szerelem volt első látásra, ennek immáron öt éve. Kisebb kihagyásokkal, magánéleti illetve egészségi okokból kifolyólag kisebb szünetekkel végig is edzettem ezt az időszakot.

Mikor döntötted el, hogy te is erősíted a székesfehérvári harcosok táborát?

- Már jó ideje kacérkodtam a gondolattal az indulást illetően, azonban biztosra négy hónappal ezelőtt tudtam mondani a dolgot.

Hogyan készültél az elmúlt időszakban.

- Az elmúlt hónapok kemény edzésmunkával teltek ez alól az ünnepek közti időszak sem jelentett kivételt. Napi két bjj tréning mellett kondicionálótermes és kettlebell edzéseket végeztem Gábor Józsi felügyelete mellett.

Milyen kategóriában indulsz?

Felnőtt, kék öv, -82 kg.

Milyen elvárásokkal vágsz neki az elkövetkezendőknek?

- Nincsenek konkrét elvárásaim magammal szemben. Úgy tekintek a kontinens viadalra, mint egyfajta próbára. Ha megfelelő edzésmunkát végeztem sikerül a dobogóra eljutnom, ha pedig nem akkor az azt jelenti, hogy még többet és még jobban kell készülnöm. Ezen kívül szeretném jól érezni magamat a versenyen, hiszen rengeteg nagyszerű versenyző lesz jelen.

Zárógondolatként még valami hozzáfűznivaló?

- Szeretnék köszönetet mondani mestereimnek Max Carvalhonak, Csámpár Jánosnak, Pintér Tibornak és Romanek Bencének, valamint edzőtársaimnak!

Mi, pedig szeretnénk köszönetet mondani az interjúkért és sok sikert kívánni!

 - Emree- 

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr915774212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

datacom 2014.01.22. 17:38:52

Hajrá Srácok! OSSS.
süti beállítások módosítása