TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

A bajnoki öv pszichés terhe, vagy motivációs ereje

2014.11.29. 19:14 td_axl

Fejben dől el minden, írhatnám a sablonos frázist, de ezzel úgyis tisztában vagytok. Legyen szó az élet bármely területéről, a melóban egy megbeszélés, suliban egy vizsga, vagy a küzdőtéren állva, a siker kulcsa a fejedben lejátszódó folyamatokon múlik. Önbizalom, elszántság, félelem, harag és megannyi más érzés, valamint gondolat, melyek egymásra hatnak, ezáltal pedig testünkre és teljesítményünkre az adott szituációban.

jon-jones_1.jpg

Gondolatnagytakarítás kell, hallhatjuk ezt több tanítás alapjaként, aztán szembesülünk azzal, hogy ez talán az egyik legnehezebb feladat az életünkben. McGregor esetében nincsenek felesleges, kétséget ébresztő gondolatok, melyek érzéseket generálva befolyásolnák teljesítményét, ő a tökéleteshez közelítő harcos-attitűd képviselője napjainkban, aki pusztán mentális síkon képes megsemmisíteni ellenfeleit már jóval a küzdelmet megelőzően. Ezt a fegyvert használta Ali és Tyson is, ki-ki eltérő tudatossággal, elemi beállítottsággal, de az eredményt mindkét legenda esetében ismerjük.

A tested csupán egy eszköz, mely agyad parancsait követi, az agyad pedig a gondolataid által ébresztett érzések mentén rezeg. A gondolatok agyadban a külvilág hatásai alapján is keletkezhetnek, reaktívan a téged ért hatásokra, vagy tudatosan, az általad kívánt cél tükrében. Nem kell ecsetelnem, hogy az utóbbi a siker kulcsa, figyelj hát oda, hogy milyen gondolatokat juttatsz a toronyba! Számtalan történetet olvashattunk már harcosoktól erről, Tyson és GSP is értekezett már a témában, jöjjön most Jon Jones, az UFC félnehézsúlyú bajnokának egy eszmefuttatása:

Sosem fogom a bajnoki övem a ketrecbe hozni a mérkőzéseimet megelőzően. A saját példámból okulva teszem ezt. Mikor a Shogun elleni címmérkőzésre érkeztem a ketrecbe, Shogun testvére, Ninja a kezében tartotta az övet, és öccse bemutatásakor a feje fölé tartotta. Csak néztem az övet, és minden félelmem és kétségem elszállt. Ott volt előttem az öv karnyújtásnyira, láttam és éreztem, hogy a derekamra csatolják, valóságosnak tűnt az egész, nem pedig misztikusnak.

 

Egy olyan képnek, amit immár láttam, hogy el tudok érni, nem éreztem semmilyen erőt és történést, ami ebben megakadályozhatott volna. Szinte emberfeletti erőre kaptam ettől, kristálytiszta célt nyertem lelki szemeim előtt, valószínűleg ezért tudtam így dominálni Shogun ellen. Furán hangzik, de saját csapata győzte le a brazilt azzal, hogy behozták a ketrecbe az övet. Én sosem teszem meg ezt a szívességet az ellenfeleimnek!

 Valóban követsz minket? Kérj értesítést, ne maradj le semmiről!fb_ertessites.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr936942647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása