TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

TD|MAGYAR: Cikkíró a ketrecben #2, a Magyar Amatőr MMA Bajnokság első fordulója

2015.10.27. 12:13 td_Emree

12088242_10205504331231042_1895048963901328100_n.jpg

td_Emree a bal szélen

A nemzetközi Fitbalance fesztivál programjában nekem is volt szerencsém részt venni több edzőtársammal egyetemben, mint a székesfehérvári Predator’s MMA Fight Team versenyzői. Október 24-én került sor a Magyar Amatőr MMA Bajnokság 2015/16-os versenyévének első fordulójára. A szervezésre nem lehetett panasz, igazi professzionális körítésben volt része mind a résztvevőknek, mind a meccsekre kilátogató szurkolóknak.

otg2_article_banner_560.jpg

Ezt csak fokozta, hogy a megnyitót a UFC harcos Hector Lombard tartotta, aki Európa szerte tart szemináriumokat az elkövetkezendő időszakban. Ennek a turnésorozatnak volt az első állomása kis hazánk. Ez a sporttörténeti esemény nagyban köszönhető Spartan James áldozatos munkájának, aki igen sokat tett azért, hogy Hector Lombard hazánkba látogasson. Arról, hogy az idelátogató Hector otthonosabban mozogjon Magyarországon, Sárközi Robi és csapata gondoskodott. Robi, mint hazánk nem hivatalos MMA nagykövete mindent megtesz a sport hazai népszerűsítéséért, valamint azért is , hogy a magyar bunyósok minél jobb külföldi edzési, versenyzési lehetőséghez jussanak. Hector Lombard magyarországi látogatása így több szempontból is komoly lehetőségeket rejt magában.

De térjünk vissza az amatőr bajnokságra. A regisztrációt, majd orvosi vizsgálatot követően került sor a mérlegelésre. Szerettem volna -77,1 kilogrammban (váltósúlyban) indulni, de nem tudtam 80 kiló alá fogyni, így középsúlyban (84 Kg) indultam. Mókás volt, ahogy egyesek, szinte minden ruhadarabjuktól megválva álltak a mérlegre, én meg cipőben, kabátban mértem be. A mérlegelést egy gyors, de ennek ellenére alapos szabályismertető követte. Mire ennek vége lett, már kész is voltak a párosítások. Én a 14. voltam a sorban, a nagyjából húsz közeli mérkőzésből.

A párosítások során – a súlycsoporton felül - a szervezők figyelembe vették a résztvevők meccstapasztalatát, magasságát és egyéb paramétereit. Ennek köszönhetően izgalmas meccseket láthatott a közönség, valamint a harcosoknak is kellő kihívást jelentett az előttük álló küzdelem. Már a szabályismertető során kiemelték, hogy a bírák elsősorban a harcosok testi épségét tartják szem előtt. Ennek a vállalásuknak maximálisan eleget is tettek, ami annál is inkább embert próbáló feladat volt, mert a bunyók közül csak igen kevés jutott el a második menetig.

Edzőtársaim, Groska András, Briski Gábor és Papp Roland egymást követték a ketrecben, övék volt a 8. , 9. , és a 10. párosítás. A csapat első mérkőzését Andris a második menetben TKO-val nyerte. Briski „Rocky” Gábornak nem sikerült hoznia a tőle megszokott formát, így sajnos elvesztette a meccsét. Roli a második menetben hátsó fojtással nyert, így mielőtt én kerültem sorra, a csapat 2-1-es mérleget bunyózott össze.

Ellenfelemet Ficzere Istvánnak hívták. Az előzetesen megbeszéltek alapján, a bunyó elején próbáltam felmérni, hogy a másik miben jó és én miben lehetek jobb, mint ő. Próbáltam mozgatni és elkerülni az ütéseit, mert azok közül, amik betaláltak, mind elég kemények voltak. Az első menet után arra jutottunk, hogy próbáljam meg a földön elkapni. Ezt előkészítendő párszor sikerült eltalálnom kézzel, majd a földre kerültünk, de nem tudom pontosan megmondani, ki kezdeményezte a dolgot. Szerencsére sikerült az ellenfelem hátára jutnom és egy hátsó fojtással próbáltam befejezni a meccset. A vezetőbíró még a kopogás megtörténte előtt jónak látta beszüntetni a mérkőzést, így én nyertem a második menetben.

Nagy örömmel töltött el a győzelem, az meg különösen, hogy idő előtt sikerült befejeznem a küzdelmet. A szervezésre nem lehetett panasz, örülök, hogy részt vehettem az eseményen. Kritikának talán csak annyit lehetne elmondani, hogy nekem egy kicsit hűvös volt a csarnokban, de lehet, hogy velem van probléma. A hangulat ennek ellenére felejthetetlen volt, a szurkolók nagyon lelkesek voltak. Aki esetleg kíváncsi a meccsekre, felvételről visszanézheti a Sport tv-n. Azok pedig, akik élőben szeretnének MMA-t látni, tudom ajánlani a HFC október 31-i, debreceni gáláját, valamint a november 28-án, Szegeden megrendezésre kerülő Magyar Amatőr MMA Bajnokság második fordulóját.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr978020625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása