TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

Ronaldo "Jacare" Souza: Ezért váltottam MMA-ra

2014.06.09. 17:42 td_Emree

ronaldo_jacare_souza_z_aligatorem._2013-02-27_16-16-37.jpg

Ronaldo Jacare Souza jól ismert név, mind az MMA, mind a BJJ rajongói körében. Háromszor nyert brazil jiu-jitsu világbajnoki aranyat fekete övben, ebből kettőt nyílt súlyban, vagyis súlykorlátozás nélküli kategóriában. Emellett impozáns az is, amit eddigi MMA karrierje során véghezvitt. Megküzdött a Dream bajnoki címéért, megszerezte a Strikeforce középsúlyú bajnoki címét és most az UFC-ben menetel. Eddigi MMA karrierje során olyan neveket győzött le, mint Yushin Okami, Ed Herman, Robbie Lawler, Tim Kennedy, Jason Miller. És csak háromszor kapott ki.

Jacaré az mmafighting.com-nak adott interjút, melyben elmesélte, miért is váltott a brazil jiu-jitsuról a vegyesharcművészetek világára.

Az egész még 2004-ben történt, amikor egy, azóta legendás meccsen Roger Gracie eltörte Jacare karját. A helyszín Rio de Janeiro, a BJJ világbajnokság nyíltsúlyú döntője. Roger egy karkulccsal befogta ellenfele karját, majd az mivel nem kopogott eltörte azt. Jacare azonban ment tovább törött karral is és pontozással megnyerte a bajnokságot. Emberfeletti teljesítménye ellenére Jacaré saját bevallása szerint semmilyen figyelmet nem kapott a Nemzetközi Brazik Jiu-Jitsu Szövetségtől (IBJJF).

„Túl sok pénzt vettek el tőlünk és semmit nem adtak vissza. Azért hagytam ott a brazil jiu-jitsut és kezdtem el MMA-ni, mert azok a … sosem kérdezték, hogy szükségem lenne-e bármire is.”

Jacare korábban azért költözött Rio de Janeiróba, hogy fejlessze BJJ tudását. Nagyon szegény körülmények között élt, alig volt pénze, hogy eltartsa magát. A legfájóbb számára mégsem ez, hanem, hogy a kartöréssel végződő győzelme után az IBJJF-től, a bajnoki aranyérmen kívül semmi mást nem kapott.

„A karom eltört és éheztem. A fizikoterapeutám ugyanabban az utcában volt, ahol az IBJJF is. Találkoztam velük minden nap, mégsem kérdezték meg egyszer sem, hogy szükségem lenne-e akár egy pohár vízre.”

A vegyes harcművészetek iránti vonzalma már korábban feléledt. Egy évvel a Roger Gracievel való viadal előtt, már bemutatkozott MMA-ban, Manausban a Jungle Fight szervezet berkeiben.

td_polo_banner2.gif

„Az MMA-t mindig is szerelemből csináltam, ez volt az, amit csinálni akartam. Amikor először láttam egy Jungle Fight rendezvényt, azonnal tudtam, hogy ezt nekem találták ki.” – nyilatkozta a kezdetekről.

Sok első próbálkozóhoz hasonlóan ő is rájött, hogy az MMA egy igazi kihívás. És a bemutatkozás nem ment túl jól. Elsőrangú földharc tudása ellenére Jacare, úgy döntött, hogy állásban veri meg ellenfelét, Jorge Patinot, akinek ekkoriban már egy 15-5-1-es mérleg szerepelt a neve mellett. Patino ugyan az előző hat meccsét elvesztette, de ahhoz bőven elég képzett volt, hogy elbánjon Jacare „nem létező” állóbunyójával.

Souza így emlékszik vissza:

„Minden rosszul csináltam. A rossz tanácsokra hallgattam. Valakinek oda kellett volna jönnie és azt mondania …, vidd le és tedd azt, amihez értesz. Ehelyett a sok lúzer csak azt mondogatta, hogy bunyózzak vele tovább, nem akartak mást csak egy jól eladható showt TV-ben.”

„Macaco – Jorge Patino beceneve – nagyon kemény ellenfél volt, még ma is nyer MMA meccseket – teszi ezt 41 évesen. Neki akkor már 25 mérkőzés volt a háta mögött, nekem meg az volt az első alkalom. Elég ostoba voltam, hogy kiálljak vele, de sokat tanultam belőle. Ráébredtem, hogy a jiu-jitsu különbözik az MMA-tól.”

Sok kritika érte a váltás miatt.

fb_ertessites.jpg

„Mindig is tudtam, hogy hátra kell hagynom a BJJ-t és az MMA-ra kell fókuszálnom, emiatt sok megjegyzést kaptam jiu-jitsu versenyzőktől. Ma már tudják, hogy mennyi energiát vesztegettem el azzal, hogy a két sportot egyszerre próbáltam űzni.”

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és még több az Amazonason. Jacare felült a Stikeforce trónjára. Jelenleg, pedig az UFC középsúlyú divíziójának negyedik helyére rangsorolják. Nem tudni, hogy ki lesz a következő ellenfele, de tekintve, hogy már nem Anderson Silva ül a középsúly trónján, feltehetőleg nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint egy újabb világbajnoki címet.

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr966289630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása