TDMG Store

tdmg_sun_rashguard.jpg

Írj nekünk!

Utolsó kommentek

Hirdetés

TDMG Store

TD|MMA: GSP: Korábban kellett volna lelépnem

2015.07.27. 20:32 td_interim

georges-st-pierre-ufc-167-post2.jpg 

A volt bajnok utolsó három meccsére már teljesen kiégve vonult ki.

 

Majdnem két éve már, hogy Georges St-Pierre maga mögött hagyta a UFC váltósúlyának trónját, és bizonytalan időre kivonult a bunyóbizniszből. Távozásának egyik oka a szervezet bénácska doppingellenes programja volt – akkoriban kis túlzással csak az nem kokszolt, aki nem akart.

Az év eleji sorozatos bukások miatt bevezetett új, szigorú rendszer jóval nagyobb eséllyel kapja el a csalókat és a büntetések is sokkal keményebbek, mint korábban bármikor – GSP egyik nagy panaszára megszületett a gyógyír.

A másikat - a kiégést - viszont nem olyan egyszerű orvosolni: egy friss interjúban arról beszél a korábbi p4p éllovas, hogy még mindig nem döntötte el, vissza akar-e térni – meg arról, hogy igazából már jóval előbb le kellett volna lépnie. 

Nagyon sokáig űztem elit szinten ezt a sportot. Valami nyolc-kilenc évig voltam bajnok. És ez egy nagyon stresszes életforma. Rengetegen kritizálnak, nagy a nyomás és mindez egyszerre nagyon kemény pofonokat tud adni. Néha egyszerűen nem akarod hallani a kritikus hangokat, de mindig ott vannak. Érzékeny fickó vagyok, és az ilyesmi meg tud bántani. Sohasem lehetek elég jó, és a többi. Szóval a mentális egészségem érdekében le kellett lépnem és a magánéletemre koncentrálnom.

GSP azzal folytatja, hogy a bunyós élet egy idő után már lélekölő mókuskerékké vált.

Úgy lettem világbajnok, hogy mindig örömöt okozott az edzés. De aztán az öröm üzletté vált, az üzlet pedig stresszessé. A végén már nem okozott örömöt. Azért csináltam, mert kellett, nem azért, mert akartam. Igazából egy meccsel-két meccsel korábban be kellett volna fejeznem, de nem tudtam. Valaki mindig volt, hogy kihívjon. Ezzel a súllyal a vállaimon úgy éreztem, meg kell csinálnom, ahelyett, hogy meg akartam volna csinálni.

Hogy-hogy nem GSP utolsó három meccse volt az, ahol a legtöbbet kapta egész karrierje során. Mind a Carlos Condit, mind a Nick Diaz, mind a Johny Hendricks mérkőzés után úgy nézett ki az arca, mintha kiklopfolták volna. Az „egy újabb szürke nap a melóban”-jellegű mentális állapot MMÁ-ban tényleg nem életbiztosítás.

• TDMG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://totaldamage.blog.hu/api/trackback/id/tr257659176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása